جستحو

Wednesday, October 13, 2010

google tv چیست؟؟؟

ترجمه و بازنویسی: بابک فخریلو
حدود دو ماه است که شایعه ی مربوط به Google TV را می شنویم، و این طور به نظر می رسد که ماه May، به طور رسمی از آن پرده برداری شود.
Google TV یک فناوری مبتنی بر Android است، که برای وارد کردن محتوای اینترنتی چون جست و جوی وب، برنامه ها، و البته سرگرمی های ویدئویی به صفحه نمایش بزرگ تری، چون تلویزیون شما، طراحی شده. نرم افزار Google TV می تواند به صورت از پیش جاسازی شده، در نسل جدیدی از تلویزیون ها، کسنول های بازی، پخش کننده های Blue-ray که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، عرضه شود. یا این که مانند پروژه های علمی نیمه کاری چون Google Wave، فقط سر و صدا کند.
فرض کنیم که این پروژه با موفقیت انجام شد، آنگاه Google TV می تواند تبدیل شدن صفحه نمایش بزرگ HDTV شما را به یک پایانه وب، با استفاده از برنامه هایی مانند برنامه های تلفن هوشمند که برای انجام هزاران عمل مختلف وابسته به محتوای، سرعت ببخشد.
شاید جنبه منفی این پروژه این باشد که کاربران بیشتری مجبور به دیدن تبلیغات مبتنی بر وب گوگل خواهند شد، که تقریبا بیشترین منبع در آمد در حال رشد، این غول جست و جو گر است.
چیزی خاصی که درباره ورود اینترنت به تلویزیون وجود دارد، ناشناخته های آن است. هیچ کس درباره چگونی عملکرد آن مطمئن نیست. مصرف کنندگان هنوز در حال آموختن تعامل با محتوای برآمده از اینترنت هستند، و فناوری پر از شایعات است، به ویژه وقتی که پای Wi-Fi هم در میان باشد.

No comments:

Post a Comment

http://www.google.com/intl/en/landing/transit/#mdy