جستحو

Monday, August 9, 2010

برخی کاربردهای ولف رم آلفا


استفاده از ولف رم آلفا برای آنالیز آنلاین فعالیتهای ورزشی

طبقه بندی کلی زمینه­های کاربرد ولفرم آلفا به قرار زیر است:
ریاضیات، آمار و تحلیل داده ها، فیزیک، شیمی، مواد، مهندسی، نجوم، علوم زمین، علوم زندگی، جهان فن آوری، حمل و نقل، وب و نظام های رایانه ای، واحدها و اندازه گیری، پول و سرمایه، تاریخ و زمان، مکان ها و جغرافیا، داده های اقتصاد و اجتماعی، هوا، سلامت و پزشکی، غذا و خوراک، واژه ها و زبان ها، فرهنگ و رسانه، مردم و تاریخ، آموزش، سازمان ها، ورزش ها و بازی ها، موسیقی، رنگ ها.
در این نوشته شما را با کاربرد جالبی آشنا خواهم کرد و آن هم آنالیز دقیق فعالیتهای ورزشی است. اگر اطلاعات آماری از کارهایی که انجام می دهیم داشته باشیم، می توانیم در بهبود انجام فعالیتهایمان از این اطلاعات استفاده کنیم. یکی از کاربردهای بسیار جالب ولف رم آلفا آنالیز فعالیتهای ورزشی شما است. برای مثال عبارت زیر را در این موتور هوشمند تایپ می کنم:
running 30min, 2km, 30yo male, 70kg (کلیک کنید تا نتایج را در ولف رم ببینید)
این عبارت یعنی 30 دقیقه دویدن به مسافت 2 کیلومتر برای یک مرد 30 ساله با وزن 70 کیلوگرم. ولف رم با آنالیز این اطلاعات به شما اطلاعات زیر را تحویل می دهد:
1. اتفاقات متابولیکی حاصل از ورزش
2. ضربان قلب (همراه با نمودار)
3. فعالیت های مشابه و معادل این فعالیت
4. سرعت
5. نرخ حرکت
6. تعداد قدمها
7. پیش بینی نتیجه ای که در مسابقات مختلف ممکن است کسب کنید.
جالب اینجاست که من قدم را وارد نکردم ولی ولف رم با استفاده از ویژگیهای دیگر قد من را 170 سانت تخمین زده و البته به شما امکان اصلاح آنرا هم می دهد.
می توانید نتایج حاصل از عبارت زیر را هم ببینید:  
swimming 60min, 3500yd, 31yo male, 5'11", 165lb (کلیک کنید تا نتایج را در ولف رم ببینید)
نمونه ای نتیجه نمایش داده شده برای ضربان قلب را ببینید:

یک تاریخ خاص را وارد کنید، مثلاً روز تولدتان. برای نمونه ما می‌خواهیم اطلاعاتی از 12 بهمن 1357 به دست بیاوریم. این روز مصادف است با اول فوریۀ 1979 میلادی. پس تاریخ فوریه 1, 1979 را وارد می‌کنیم. (برای تبدیل تاریخ هم می‌توانید اینجا کلیک کنید.) ولفرم آلفا ثانیه ای بعد به شما می‌گوید که این تاریخ، سه شنبۀ چند سال و چند ماه و چند روز پیش است. یا دقیقاً چند روز قبل است. همین طور می‌نویسد:
- آیت الله خمینی پس از 15 سال به ایران بازگشت.
- پتی هیرست پس از این که محکومیت اش توسط پرزیدنت کارتر بخشیده شد، از زندان آزاد شد.
- کوالالامپور 7 سال قبل با یک دستور سلطنتی اجازه شهر شدن یافت.
ولفرم آلفا تولدهای افرادِ به نسبت مشهور در آن روز را هم نشان می‌دهد. ولفرم آلفا به شما امکان می‌دهد در صورت تمایل اطلاعات صفحۀ پیش روی خود را در فرمت پی دی اف تحویل بگیرید و در رایانۀ خود ذخیره کنید.

نام یک شهر را وارد کنید:برای نمونه ما اصفهان (Isfahan) را وارد می‌کنیم. ولفرم آلفا، جمعیت شهر، رتبۀ جمعیت آن در ایران، موقعیت آن را در نقشۀ ایران، طول و عرض جعرافیایی، تصویر ماهواره ای شهر (با پیوند به سرویس نقشۀ گوگل) ساعت محلی (که همان ساعت کل کشور است)، دمای هوا، رطوبت و سرعت باد و وضع جوی آن در لحظۀ جستجو، ارتفاع از سطح دریا، فاصله از تهران و برخی اطلاعات دیگر را ارایه می‌کند. نکتۀ جالب این که زیر لقب یا Nickname اصفهان می‌نوسید: نصف جهان (Half of the world) (این صفحه را ببینید)


No comments:

Post a Comment

http://www.google.com/intl/en/landing/transit/#mdy